Homework

 今月のEJの2つめのインタビューは「西の魔女が死んだ」の西の魔女Sachi Parkerさんでした。女優としてやりがいのある役柄だったということについて,次のように述べていらっしゃいましたが,homeworkという単語の使い方が面白いなと思ってインタビューを聞いていました。僕の仕事や日常生活でも,いろんなhomeworkがあります。小学校や中学校のときのhomeworkとは意味合いは違いますが。



Once I started shooting, there was a lot of homework that I did have to do, in playing the role. She is much older than I, but as an actress, I love that kind of homework. The more different a character is from myself, the more challenging and fun, really, it is.

EJ Interview Sach Parker -- English Journal July 2008 issue