Keep challenging

 ここのところ書いていないので,少しずつ復活させようかなと思っています。なかなか時間が取れないので,これというワンフレーズずつ書いていくというスタイルで復活させていこうかなと思っています。
 EJは毎月継続的にやっていますが,12月号はイギリス英語特集でした。ただ,ここというようなものは,僕にとってはあまりありませんでした。ハリー・ポッターのダニエル・ラトクリフ君のインタビューでしたが,緊張しているインタビューだなと言うのはわかっても,内容で「ここ」というのが少なかったように感じています。
 今月の初めのインタビューはスペインの女優のPenelope Cruzです。



That truly requires a lot of me emotionally and in every level, and something that can make me feel terrified every day on the set. And that feeling, it's just, you know, you, you always want more of that as an actor.

EJ Interview Penelope Cruz - English Journal January 2008 issue
This attitude is important for many people and many kinds of professionals, including me. Keep challenging contributes to improve our abilities or skills in many fields.